Τελικά στα πόσα χιλιόμετρα πρέπει να αλλάζουν τα λάδια της μοτοσυκλέτας;

Τελικά στα πόσα χιλιόμετρα πρέπει να αλλάζουν τα λάδια της μοτοσυκλέτας;

Ανάμεσα στους αναβάτες και τους τεχνικούς υπάρχουν δύο «σχολές» σχετικά με την αλλαγή λαδιών της μοτοσυκλέτας.

Πρόκειται για μία διαμάχη που κρατάει πολλά χρόνια και δεν υπάρχει κάποια επίσημη απάντηση, ίσως γιατί δεν χρειάζεται κιόλας.

Η πρώτη σχολή υποστηρίζει πως τα λάδια της μοτοσυκλέτας πρέπει να αλλάζονται ανά 5.000 χιλιόμετρα, ενώ η δεύτερη ως αυτό το όριο είναι αυθαίρετο πλέον και αντέχουν παραπάνω.

Η σχολή των «5.000 χιλιομέτρων»

Πρόκειται για αναβάτες και μηχανικούς που θεωρούν πως τα λάδια της μοτοσυκλέτας αντέχουν το πολύ έως 5.000 χιλιόμετρα και από εκεί και πέρα η συνέχιση χρήσης τους είναι βλαβερή για τον κινητήρα.

Ακόμα δεν αποδέχονται τα σύγχρονα λάδια τα οποία ξεπερνούν το όριο των 10.000 χιλιομέτρων και «ευλαβικά» ακολουθούν το «δόγμα» των 5.000.

Ποια είναι η αλήθεια όμως;

Αυτή η άποψη έχει επικρατήσει για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι ιστορικός, καθώς κάποτε που η τεχνολογία δεν είχε προχωρήσει, τα λάδια της μοτοσυκλέτας όντως είχαν όριο τα 5.000 χιλιόμετρα. Έτσι οι «έμπειροι» έμειναν σε αυτό και έχασαν το τρένο των εξελίξεων σχετικά με την αντοχή των λαδιών της μοτοσυκλέτας.

Ο δεύτερος λόγος είναι το κέρδος. Το να αλλάζει κανείς συχνά τα λάδια της μοτοσυκλέτας του σημαίνει έξοδα. Αυτό φυσικά δεν ενοχλεί καθόλου τον μηχανικό που θα κάνει την αλλαγή, καθώς κερδίζει χρήματα.

Τελικά πότε πρέπει να αλλάζω τα λάδια της μοτοσυκλέτας;

Η απάντηση δίνεται στο manual του κατασκευαστή. Όπως αντίστοιχα σου δίνει διαστάσεις για τα ελαστικά και το καύσιμο, έτσι σου γράφει στα πόσα χιλιόμετρα πρέπει να αλλάζονται τα λάδια της μοτοσυκλέτας, πότε χρειάζονται συμπλήρωση αλλά και τι τύπος λαδιού, είναι κατάλληλος για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Εάν τυχαίνει και το βιβλίο του κατασκευαστή γράφει πως όντως ανά 5.000 χιλιόμετρα τα λάδια της μοτοσυκλέτας χρειάζονται αλλαγή, να ξέρεις πως έχει να κάνει με την αρχιτεκτονική του κινητήρα, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο ίσως απλά έχει μικρή χωρητικότητα λαδιού και χρειάζεται συχνές αλλαγές.

Θα πρέπει να ξέρεις πως οι κατασκευαστές πριν προτείνουν το όριο αλλαγής λαδιών μίας μοτοσυκλέτας κάτι έχουν δοκιμάσει το συγκεκριμένο μοντέλο και έχουν καταλήξει σε αυτό εμπειρικά.

Είναι λοιπόν κρίμα να πετάς το λειτουργικό λάδι της μοτοσυκλέτας σου επειδή απλά στο πρότεινε κάποιος που το έκανε κάποτε. Ενημερώσου σωστά από τον κατασκευαστή σου.

Share this!