Αυτές είναι οι συχνότερες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. για τους Έλληνες οδηγούς

Αυτές είναι οι συχνότερες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. για τους Έλληνες οδηγούς

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) , μπορεί να άλλαξε και να θέτει πιο τσουχτερά πρόστιμα, όμως εμείς οι Έλληνες οδηγοί συνεχίζουμε να τον παραβιάζουμε αρκετά συχνά σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η Ελληνική Αστυνομία.

Τα δεδομένα προέκυψαν από το διάστημα 11 Οκτωβρίου έως 9 Δεκεμβρίου, μέσα από 34.042 ελέγχους που έγιναν σε οχήματα και οδηγούς, εκ των οποίων οι 8.573 παραβίαζαν κάποιον κανόνα του Κ.Ο.Κ..

Οι πρώτοι στις παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. είναι οι οδηγοί της Αττικής, δεύτεροι αυτοί της Θεσσαλονίκης και τρίτοι οι Κρητικοί.

Τα στοιχεία δείχνουν δυστυχώς πως ένας στους τρεις Έλληνες οδηγούς δεν σέβεται τα άτομα με αναπηρία, καθώς σταθμεύει σε ράμπες και θέσεις αναπήρων.

Ακόμη αρκετοί οδηγοί παραβιάζουν τον Κ.Ο.Κ. στο θέμα της ζώνης ασφαλείας καθώς αρνούνται να την φορέσουν. Συνολικά μέσα στην εβδομάδα 3 έως 9 Δεκεμβρίου η τροχαία έλεγξε 6.713 οχήματα και στα 1.302 οι οδηγοί δεν φορούσαν τη ζώνη τους.

Φαίνεται όμως πως οι Έλληνες οδηγοί δεν παραβιάζουν τον Κ.Ο.Κ. μόνο σε θέματα ασφάλειας, αλλά επιλέγουν και τη ριψοκίνδυνη οδήγηση, καθώς ένας στους τέσσερις οδηγούς κάνει αντικανονικά προσπέρασμα και παραβιάζει συστηματικά τους ερυθρούς σηματοδότες.

Τέλος, ένας στους τρεις οδηγούς παραβιάζει το όριο ταχύτητας που ορίζει ο Κ.Ο.Κ. με πρώτους τους οδηγούς της Αττικής.

Συλλέγοντας τα παραπάνω δεδομένα γύρω από τις παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ. φαίνεται πως ο Έλληνας οδηγός έχει ένα προφίλ επιθετικής οδήγησης, είναι αρκετά αγχωμένος και δρα σπασμωδικά, δεν υπολογίζει τους κινδύνους και δεν αναγνωρίζει τις ανάγκες των ειδικών ομάδων, όπως οι ανάπηροι.

Η συγκεκριμένη συμπεριφορά και οι συστηματικές παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας αποτελεί και την αιτία που τα ασφάλιστρα σε αυτές τις περιοχές είναι αυξημένα, καθώς ο κίνδυνος ατυχήματος είναι αρκετά μεγάλος.

Αν και η πλειοψηφία των Ελλήνων οδηγών τηρεί τον Κ.Ο.Κ. τα ποσοστά των ριψοκίνδυνων οδηγών παραμένουν αρκετά υψηλά και αυτό σημαίνει πως όλοι πρέπει να προσέχουμε στον δρόμο.

Πρέπει να θυμόμαστε πως ο Κ.Ο.Κ. δεν υφίσταται για να δικαιολογούνται τα πρόστιμα της τροχαίας, αλλά αντιθέτως για να μας προστατεύει και να διασφαλίζει πως κάθε μας μετακίνηση θα έχει το ελάχιστα δυνατό χαμηλότερο ρίσκο.

Οφείλουμε, λοιπόν, από την πλευρά μας να τηρούμε τον Κ.Ο.Κ. και να οδηγούμε προ πάντων με συνείδηση και σεβασμό.