Πώς η τεχνητή νοημοσύνη και οι millennials αλλάζουν τις ασφάλειες αυτοκινήτου

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη και οι millennials αλλάζουν τις ασφάλειες αυτοκινήτου

Ο κλάδος της ασφάλειας αυτοκινήτου αλλάζει ταχύτητα όσο περνούν τα χρόνια.

Η αιτία των αλλαγών δεν είναι μόνο η ανάδυση των νεών αναγκών, αλλά και ύπαρξη αλλαγής στο πλαίσιο της ίδιας της αγοράς.

Το Διαδίκτυο και η ολοένα μεγαλύτερη στροφή του κοινού στις ηλεκτρονικές αγορές, έδωσε τη δυνατότητα της δημιουργίας των direct ασφαλειών αυτοκινήτου, οικονομικά, γρήγορα στη σύναψη και ευέλικτα συμβόλαια που απευθύνονται σε ένα μεγάλο αγοραστικό κοινό.

Έτσι η εδραίωση των direct ασφαλειών αυτοκινήτου αλλάζει τα δεδομένα στον κλάδο και δίνει τη δυνατότητα συνεχόμενης βελτίωσης των ασφαλιστικών προϊόντων, μέσω των τεχνολογικών δυνατοτήτων.

Από μία άλλη σκοπιά η δραστηριοποίηση της νέα γενιάς, των millennials, με νέες καινοτόμες επιχειρήσεις γύρω από την οικονομία του Διαδικτύου και των δεδομένων, δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργηθούν νέοι κανόνες στην ασφαλιστική αγορά.

Σύμφωνα με το Forbes σύντομα η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι το «next big thing» στις ασφάλειες αυτοκινήτου. Αυτή τη στιγμή παράγεται ένας τεράστιος όγκος δεδομένων (big data) για τους ίδιους τους καταναλωτές, αλλά και τα ασφαλιστικά προϊόντα.

Έτσι όπως γίνεται σήμερα με τον τραπεζικό κλάδο, οι ασφάλειες αυτοκινήτου θα εξατομικεύονται σε μεγάλο βαθμό και χάρη στην αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, θα αυτοματοποιούνται οι διαδικασίες αγοράς.

Δεν είμαστε αρκετά μακριά από τη μέρα που οι ασφάλειες αυτοκινήτου θα είναι σχεδιασμένες με βάση τις πραγματικές μας ανάγκες, θα καλύπτουν ακριβώς ό,τι χρειάζεται το προφίλ μας ως οδηγοί να καλύπτεται, και θα είναι πολύ πιο γρήγορες στη σύναψη και πιο οικονομικές.

Οι αλγόριθμοι ήδη βοηθούν τους ασφαλιστές να κατανοούν καλύτερα το αγοραστικό τους κοινό. Έτσι, πέραν από τα ίδια τα προϊόντα γίνεται μετασχηματισμός και στο επάγγελμα του ασφαλιστή. Οι διαπραγματευτικές ικανότητες πάνω στην πώληση μίας ασφάλειας αυτοκινήτου θα αποτελούν ανάμνηση του περασμένου αιώνα. Ο ασφαλιστής του 21ου αιώνα θα είναι ένας αναλυτής δεδομένων, που μέσω της βαθιάς κατανόησης της αγοράς θα γνωρίζει πώς να σχεδιάσει ένα προϊόν χωρίς να έχει το άγχος της διάθεσης και διανομής του αργότερα, καθώς οι αυτοματοποιήσεις των ηλεκτρονικών συστημάτων θα αναλαμβάνουν το τελευταίο.

Τέλος, ένα άλλο μεγάλο κομμάτι που θα αλλάξει τα δεδομένα, είναι η αξιολόγηση των ασφαλειών αυτοκινήτου από το ίδιο το κοινό. Στο παρελθόν ένας ασφαλισμένος απλά άλλαζε εταιρεία αν ήταν δυσαρεστημένος, χωρίς να γνωρίζει η ασφαλιστική τον λόγο. Αυτό ήδη αλλάζει με τη δυνατότητα σχολιασμού.