Προβλήματα λειτουργίας της μίζας: Τι μπορεί να σημαίνει;

Η μίζα του αυτοκινήτου είναι το εξάρτημα του αυτοκινήτου που δίνει ηλεκτρική ισχύ στον κινητήρα. Πότε υπάρχει πρόβλημα και χρειάζεται αλλαγή; Μάθε και πρόλαβε!

Πρόκειται για ένα μικρό εξάρτημα που το ξεχνούν πολλοί οδηγοί. Η μίζα ενεργοποιείται κάθε φορά που γίνεται το γύρισμα του κλειδιού στο αυτοκίνητο και δίνει την απαραίτητη ηλεκτρική ισχύ ώστε το όχημα να πάρει μπροστά.

Σε μία περίπτωση βλάβης όμως όλοι θυμούνται πόσο σημαντικό ρόλο επιτελεί η μίζα, καθώς το όχημα δεν μπορεί να ξεκινήσει.

Ας δούμε μερικές περιπτώσεις στις οποίες η μίζα έχει πρόβλημα ή υποδηλώνει πως πολύ σύντομα θα χρειαστεί αλλαγή:

Φυσική φθορά

Η μίζα όπως και κάθε άλλο εξάρτημα παρουσιάζει φθορά από τη χρήση της. Στην περίπτωση της μίζας αυτή εντοπίζεται στα καρβουνάκια που περιέχει. Το πρόβλημα ξεκινά όταν ο οδηγός γυρνά το κλειδί και η μίζα δεν ανταποκρίνεται και αυτό γίνεται σταδιακά πιο συχνά. Επιβάλλεται η επισκευή της.

Μεταλλικοί θόρυβοι

Εάν ακούς κάτι σαν ήχους λείανσης τότε σημαίνει πως γίνεται αποτυχία εμπλοκής του κινητήρα επειδή το γρανάζι της μίζας είναι φθαρμένο. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που πρέπει να ελεγχθεί άμεσα από μηχανικό καθώς μπορεί να προκαλέσει ζημία στο σφόνδυλο, κάτι το οποίο κοστίζει αρκετά. Πρόλαβε το και εξασφάλισε πως η ζημία δεν θα επεκταθεί.

Υπερθέρμανση και καπνοί

Υπάρχει μία περίπτωση υπετροφοδοσίας του κινητήρα με ρεύμα. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει πιθανότητα να λαμβάνει τόπο κάποιο βραχυκύκλωμα στη σύνδεση μίζας κινητήρα. Καλό είναι να ελεγχθεί άμεσα μιας και η υπερθέρμανση και οι καπνοί πάντα είναι ενδείξεις πως υπάρχει ζημιά στο αυτοκίνητο.

Συνεχής λειτουργία μίζας

Ένα άλλο πρόβλημα της μίζας είναι να συνεχίσει να στρέφεται μετά την εκκίνηση του κινητήρα. Ίσως αυτό οφείλεται σε μία ελαττωματική ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα. Αυτό το σενάριο μπορεί να το επιβεβαιώσει ένας έμπειρος μηχανικός απλά και μόνο με μία ματιά.

Γενικά προβλήματα εκκίνησης

Εάν έχεις παρατηρήσει πως ο κινητήρας μερικές φορές ξεκινά πολύ εύκολα και άλλες πολύ δύσκολο, όταν γυρνάς το κλειδί στη μίζα, τότε σημαίνει πως υπάρχει πρόβλημα με το ρεύμα τροφοδοσίας ρελέ στον εκκινητή. Μία επίσκεψη στο συνεργείο είναι το μόνο που χρειάζεσαι, ώστε να δεις τι πρέπει να φτιαχτεί και τι πρέπει να αλλαχτεί.