Πώς οι μηχανές αποκτούν ρόλο στον σχεδιασμό των οδικών δικτύων

Πώς οι μηχανές αποκτούν ρόλο στον σχεδιασμό των οδικών δικτύων

Νίκη για τους οδηγούς μηχανής φαίνεται πως είναι η απόφαση της Ε.Ε. που θέλει οι νέοι δρόμοι καθώς και οι αναμορφώσεις να λαμβάνουν υπόψη τα δίκυκλα.

Φαίνεται πως πλέον οι οδηγοί μηχανής γίνονται κλειδί στην αρχιτεκτονική δικτύων, καθώς οι αρμόδιοι υπουργοί της Ε.Ε. μέσω του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου πρόκειται να δώσουν μεγαλύτερο βάρος σε μια ομάδα που για χρόνια δεν είχε καμία διευκόλυνση ως προς την οδήγηση.

Η απόφαση αυτή έχει σκοπό να δημιουργήσει ασφαλέστερους οδικούς άξονες σε όλη την Ευρώπη και να μειώσει τα θανάσιμα ατυχήματα και τους τραυματισμούς των οδηγών μηχανής.

Νέα πρότυπα ασφάλειας καθώς και νέοι κανόνες στους αυτοκινητόδρομους και τους μεγάλους δρόμους στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών χάρη των οδηγών μηχανής είναι μερικές από τις αλλαγές που ενσωματώνει η νέα κοινοτική οδηγία. Επιπλέον όσοι δρόμοι χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. θα πρέπει να ενσωματώσουν τους νέους κανονισμούς.

Έτσι η Ε.Ε. δείχνει για πρώτη φορά πως έχει ως σκοπό να επανασχεδιάσει όλο το οδικό της δίκτυο με σκοπό την προστασία των ευπαθών ομάδων που κινούνται σε αυτούς, δηλαδή τους οδηγούς μηχανών και λοιπών δικύκλων, όπως και τους πεζούς.

Πίσω όμως από αυτή τη δράση κρύβεται μια σκληρή αλήθεια. Το 2017 οι μισοί θάνατοι από τροχαία προήλθαν από τις παραπάνω ομάδες, υπογραμμίζοντας ένα μεγάλο δομικό πρόβλημα.

Έτσι οι οδηγοί μηχανών θα πρέπει να συνεχίσουν να είναι προσεκτικοί όμως πλέον θα έχουν ως σύμμαχό τους τα νέα φιλικότερα δίκτυα. Ακόμη, ο συνδυασμός των νέων δικτύων με βάση τους οδηγούς μηχανών με τις ψηφιακές εφαρμογές που απευθύνονται πλέον στα δίκυκλα πρόκειται να δημιουργήσουν μία νέα οδηγική εμπειρία.

Εξαιρετικά ικανοποιημένος από την απόφαση για τους οδηγούς μηχανών έδειξε και ο γενικός γραμματέας της FEMA, Dolf Willigers: «Αυτή είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Η απόφαση του Συμβουλίου ήταν ακριβώς αυτό που είχαμε ζητήσει. Είναι υπέροχα νέα για τους οδηγούς μηχανής. Από εδώ και στο εξής οι αρμόδιοι για τους δρόμους θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους και τους ευπαθείς χρήστες των δρόμων, συμπεριλαμβανομένων και τον μοτοσυκλετιστών, με οτιδήποτε έχει να κάνει με τους κεντρικούς δρόμους της Ευρώπης. Αυτό θα οδηγήσει σε περισσότερη ασφάλεια για εμάς. Τώρα έγκειται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ακολουθήσει αυτό το παράδειγμα.»