Ευρώπη και ασφαλιστική αγορά

Ευρώπη και ασφαλιστική αγορά

Αλήθεια τι ισχύει στην Ευρώπη για την ασφαλιστική αγορά, τι εμπιστεύονται οι καταναλωτές και γιατί το direct μοντέλο είναι το μέλλον στις ασφάλειες αυτοκινήτου;

Μια έρευνα που έγινε σε 15.000 Ευρωπαίους πελάτες ασφαλιστικών από την Αυστρία, το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Γερμανία, την Ιρλανδία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Ολλανδία, την Ισπανία και τη Σουηδία, έδειξε πως η νέα τάση στην ασφαλιστική αγορά είναι η αγορά συμβολαίων μέσω του διαδικτύου, αλλά και η ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων.

Πιο συγκεκριμένα όλο και μεγαλύτερο μερίδιο καταναλωτών δείχνει την εμπιστοσύνη του στις direct ασφάλειες αυτοκινήτου και στις αγορές μέσω διαδικτύου. Υπολογίζεται πως μέχρι το 2020 η αγορά ασφάλειας αυτοκινήτου μέσω διαδικτύου θα αποτελεί το 17% της συνολικής ασφαλιστικής αγοράς και θα ξεπερνά σε αξία τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι δύο βασικότεροι παράγοντες που κάνουν τόσο δημοφιλείς τις direct ασφάλειες στο ευρωπαϊκό κοινό είναι η χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τα κλασσικά συμβόλαια, αλλά και οι καλές υπηρεσίες που λαμβάνουν.

Κατά βάση οι ευρωπαίοι καταναλωτές δείχνουν σταθεροί στις ασφαλιστικές τους εταιρείες καθώς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο το 55% των πελατών δεν έχει σκοπό να αλλάξει την εταιρεία με την οποία έχει συμβόλαιο.

Σε ότι έχει να κάνει σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα που διαχειρίζονται οι επιχειρήσεις, οι καταναλωτές δείχνουν μεγάλη εμπιστοσύνη στις Ασφαλιστικές Εταιρείες τους. Για την ακρίβεια, είναι ο τρίτος θεσμός που νιώθουν πιο άνετα να μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα, με πρώτο τις Τράπεζες και δεύτερο τους Εργοδότες. Να σημειωθεί πως τελευταία θέση στην κλίμακα εμπιστοσύνης κατέχουν τα Social Media.

Η ιδέα να ανταλλάζατε προσωπικά δεδομένα που θα βελτίωναν τα ασφαλιστικά προϊόντα που αγοράζετε για αντάλλαγμα εκπτώσεις ή δωρεάν υπηρεσίες πως θα σας φαινόταν;

Εξετάζοντας το συγκεκριμένο σενάριο, η έρευνα έδειξε πως το 50% των καταναλωτών της ασφαλιστικής αγοράς ήταν αρκετά θετικό. Πιο συγκεκριμένα, θα δέχονταν να δώσουν πληροφορίες είτε μέσω κάποιας συσκευής που καταγράφει δεδομένα όπως η ταχύτητα, είτε μέσω του smartphone τους με αντάλλαγμα δωρεάν οδική βοήθεια, ενημερώσεις σε περίπτωση κλοπής ή εύρεσης του οχήματος και δωρεάν αλλαγή λαδιών ή κάποιων επισκέψεων στο συνεργείο.

Τα συγκεκριμένα δεδομένα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων υπηρεσιών που θα συνέδεαν τα smartphones με τα ασφαλιστικά προϊόντα και θα προσέφεραν προσωποποιημένες λύσεις.