Δίπλωμα οδήγησης στα 17

Δίπλωμα οδήγησης στα 17: Ποια η διαδικασία;

Το δίπλωμα οδήγησης στα 17 είναι πλέον θεσμοθετημένο, καθώς πέρασε το ειδικό νομοσχέδιο από τη Βουλή. Πώς θα γίνεται η νέα εξέταση και ποιοι οι όροι της;

Μετά τον νέο Κ.Ο.Κ. και τον «πράσινο δακτύλιο», θεσμοθετείται από την ελληνική πολιτεία η δυνατότητα για δίπλωμα οδήγησης στα 17, υπό αυστηρούς όρους όμως. Το σχετικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, ψηφίστηκε στη Βουλή στις 3.11.2021 και πλέον βρίσκεται σε ισχύ.

Οι νέες διατάξεις

Πλέον όλοι οι 17άριδες μπορούν να δίνουν κανονικά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης υποχρεωτικά όμως με τη συνοδεία συνοδηγού άνω των 25 ετών, κάτοχο διπλώματος με ημερομηνία έκδοσης άνω των πέντε ετών και με καθαρό point system.

Όσοι νέοι αποκτούν το συγκεκριμένο δίπλωμα θα έχουν τη δυνατότητα να οδηγούν μονάχα εντός της περιφέρειας που κατοικούν και το όχημα τους πρέπει να φέρει ειδικό σήμα.

Κανονικό δίπλωμα δίνεται χωρίς εξετάσεις μόλις ο 17χρονος συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του και μέσα σε αυτό το διάστημα του ενός έτους δεν έχει εμπλακεί σε ατύχημα. Εναλλακτικά θα πρέπει να δώσει ξανά εξετάσεις.

Το νέο πλαίσιο των εξετάσεων

Με το νέο νόμο αναθεωρήθηκε το πλαίσιο εκπαίδευσης, η θεωρητική εξέταση και η πρακτική δοκιμασία με στόχο τη διαφάνεια και την προαγωγή της οδικής ασφάλειας. Έτσι προβλέπεται:

  • Διπλός έλεγχος ταυτοπροσωπίας μέσα από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
  • Υποχρεωτική τοποθέτηση κάμερας υψηλής ευκρίνειας με δυνατότητα λήψης 360 μοιρών εντός του οχήματος εξέτασης. Η αποσπώμενη μνήμη θα πρέπει να παραδοθεί εντός 24ώρου από τον εξεταστή στη σχετική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών.
  • Οι κάμερες των οχημάτων είναι ιδιοκτησία του Υπουργείου, ενώ το υλικό που προκύπτει αποθηκεύεται για 6 μήνες με δυνατότητα δειγματοληπτικού ελέγχου. Σε περίπτωση καταγγελίας ή πρόκλησης ατυχήματος το υλικό εξετάζεται υπηρεσιακά.
  • Διευρύνεται το σώμα εξεταστών και κάθε δημόσιος υπάλληλος μπορεί να αιτηθεί ύστερα από σχετική εκπαίδευση και πιστοποίηση. Δεν θα υπάρχουν ιδιώτες εξεταστές.
  • Προβλέπεται η δυνατότητα δημιουργίας μητρώου εποπτών από στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας. Οι επόπτες θα έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τη διαδικασία εξέτασης.
  • Ο εκπαιδευτής θα βρίσκεται στη θέση του συνοδηγού.

Άλλες βελτιώσεις

Ο αρμόδιος υπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής κατέθεσε τις παρακάτω νομοθετικές βελτιώσεις:

  • Επιτάχυνση του χρόνου απάντησης σε ενστάσεις από 30 ημέρες σε 10 εργάσιμες.
  • Δυνατότητα επιλογής και όχι υποχρεωτικότητα στη χρήση διερμηνέων για τους κωφούς
  • Διατήρηση ορίου ηλικίας στα 67 για τους οδηγούς ΚΤΕΛ, τουριστικών λεωφορείων και φορτηγών.
  • Δυνατότητα εργασίας για οδηγούς μετά τη συνταξιοδότηση έως τα 67 έτη με αφαίρεση το 30% της σύνταξης.

• Ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα