Γιατί το 2018 ήταν η χρονιά των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων

Γιατί το 2018 ήταν η χρονιά των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων

Φαίνεται πως μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως το 2018 ήταν η χρονιά των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για τους Έλληνες καταναλωτές που αγόρασαν νέο όχημα.

Τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) που δημοσιεύτηκαν, έδειξαν πως μέσα στους πρώτους 11 μήνες του 2018, ο ενθουσιασμός για το diesel «έσβησε» ενώ οι καταναλωτές αγόρασαν μαζικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Ακόμη η έρευνα του ΣΕΑΑ έδειξε πως το ελληνικό αγοραστικό κοινό σταδιακά ενδιαφέρεται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αδιαφορεί για τα υβριδικά που κινούνται με βενζίνη και υγραέριο, αλλά δεν λέει όχι στον συνδυασμό βενζίνης – φυσικού αερίου.

Περισσότεροι από 58.200 καταναλωτές επέλεξαν νέα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μέσα στο 2018, ενώ το 2017 ήταν μόλις 34.013. Έτσι σημειώθηκε αύξηση κατά 71,35% στις πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μέσα στο 2018 και αποτελούν συνολικά το 60% των οχημάτων που αγοράστηκαν φέτος.

Η επάνοδος στην προτίμηση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων οδήγησε σε πτώση κατά 18,5% στις πωλήσεις των diesel φέτος σε σχέση με το 2017. Μέσα στο 2018 πωλήθηκαν μόλις 35.000 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ το 2017 ο αριθμός τους ήταν 43.000.

Πέρα από τη μεγάλη αύξηση στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, φαίνεται πως εντυπωσιακή είναι και η αύξηση των πωλήσεων κατά 148,8% στα υβριδικά, όπου μέσα στο 2018 πωλήθηκαν 3.772 έναντι των 1.516 μέσα στο 2017. Πάραυτα, τα υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν μόλις το 3,9% των συνολικών πωλήσεων για το 2018.

Ίσως το εντυπωσιακότερο ποσοστό να είναι αυτό των υβριδικών που κινούνται με βενζίνη και φυσικό αέριο, καθώς σημείωσαν άνοδο πωλήσεων κατά 515,5%! Αιτία για την αγορά των 794 νεών υβριδικών αυτού του τύπου, είναι η χαμηλή τιμή του φυσικού αερίου.

Αύξηση είχαν και τα ηλεκτροκίνητα, που φέτος αγοράστηκαν 74 έναντι των 32 για το 2017.

Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και η απλότητά τους δεν άφησαν περιθώρια ανάπτυξης για τα υβριδικά πετρελαιοκίνητα και τα υβριδικά με βενζίνη – υγραέριο. Ειδικότερα οι πωλήσεις υβριδικών ντίζελ έπεσαν κατά 72,5% καθώς πωλήθηκαν στην Ελληνική αγορά μόλις 11, ενώ πέρσι ο αριθμός τους ήταν 40.

Όμως ο μεγαλύτερος χαμένος από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ήταν τα υβριδικά με βενζίνη και υγραέριο. Φέτος οι πωλήσεις τους έπεσαν κατά 93,18%, καθώς αγοράστηκαν μόλις 3 έναντι των 44 που διατέθηκαν το 2017.

Συνοψίζοντας, λοιπόν, βλέπουμε πως οι Έλληνες αγοραστές επέστρεψαν στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα καθώς είναι απλά, τα εμπιστεύονται και τα γνωρίζουν χρόνια. Η αγάπη για την αμόλυβδη όμως δεν είναι αποτρεπτικός παράγοντας για να δουν και πιο νέα οχήματα όπως τα υβριδικά αλλά και τα ηλεκτροκίνητα.